Marthas lille boble..


Marthas lille boble...Inspirasjon&hverdagsliv..

onsdag 13. juni 2012

Glutenfri tortillas

  3 dl yoghurt naturell/kulturmelk
  1-2 ss sirup
  1 1/2 ts natron
  1 ts salt
  600 gr Finax fin melmix




  • Bland alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin og elt til deigen er smidig.
  • La deigen hvile 5-10 min.
  • Ha mel på bakebordet
  • Kna og kjevl ut deigen til 15-20 cm runde lefser.
  • Stekes i stekepanne eller på takke. Bruk sterk varme. Ikke la dem steke for lenge, da blir de harde og tørre.

Jeg fikk dem ikke tynne,og det tror jeg nesten er umulig..men de var knallgode..
Jeg har prøvd meg litt frem,og ser at disse er supre til minipizza,tilbehør til salat..OG med parmesan&lønnesirup..Nydelig!!
Tar jeg opp fra frysen..så varmer jeg de 1 min på panna,da blir de crispy..(og mikroovnen om de skal brukes til taco)
De er sikkert og gode å ha 2 oppå hverandre med fyll i midten med ost,salsa ol..varmes på panna og så skjære opp i snitter...
Laget og rundstykker av samme deig..














































11 kommentarer:

Cherry Blossom Blog sa...

Mmm, dette ser utrolig godt ut!!!
Så flink du har vært! :)
Klem ♥

Forever Love sa...

MMM dette så godt ut:)!

Vi har malt parketten ja, kunne ikke vært mer fornøyd holdt seg fint i 2 år... Grunnen til at jeg "fikk lov" er fordi vi skulle bytte uansett. Vi skal ha vannboren varme. Men nå vil ikke jeg bytte;) Selv om Dinesen er hjertelig velkommen med tid og stunder:) I gangen som vi skal ha likt gulv som resten når vi bytter, kjøpte vi en parkett på tilbud og malte den hvit.. Blir jo såååå fint:)

Du det armbåndet under her... VIL ha:)

Ha en super dag!

Klem T

sextioåttakvadrat sa...

Det ser väldigt gott ut, får jag nog testa någondag! :) Kram

Marie sa...

Parmesan OG lønnesirup SAMMEN? Hm, den var ny :) Ser veldig godt ut, nam, nam!
Klem Marie

Martha sa...

Ja sammen..høres rart ut..men knallgodt..husker jeg fikk noe lignendes i Italia en gang..men med honning..glemte aldri den foretten..så måtte prøve dette..digg synes jeg!!

Duse Pasteller sa...

Så spennende! Dette har jeg lyst til å prøve:)
klem

Anette Willemine sa...

Disse så gode ut! Takk for inspirasjon. Skal prøves ut. :o)

Ha en fin torsdag!


AW

Ingrid Tunheim sa...

Så jo kjempegodt ut det her....

tonje boganes sa...

Dette så godt ut! Kjekt at du finner gode oppskrifter. Det er ikke bare lett å endre kosten. Da gutten min skulle holde seg borte fra laktose, syntes jeg det ble litt av en utfordring. Det er jo melkepulver i sååå mye. Alt må lages fra bunnen av. Men så blir nå maten sunnere også da:)

Ønsker deg en god dag
Klem Tonje

Unknown sa...

oj den var råfin!! helt deg!
og maten, kjære tid som du frister.... mmm
kle mm m

Pia sa...

Trodde aldri jeg skulle skrive dette, men det var et flott rundstykkebilde! Jeg mener det - de så skikkelig gode ut!