Marthas lille boble..


Marthas lille boble...Inspirasjon&hverdagsliv..

torsdag 16. juni 2011

Canon 50 mm f/1.4

Og forresten -går du inn HER så kan du se hvor jeg koste meg for 1 år siden...

MEN..
Fikk et lite infall i går..og plutselig var jeg i byen klar til å kjøpe et nytt objektiv..
Følte at dette er noe jeg hadde behov for..og nå skal dette testes..
Men jeg vet jo altfor lite om fotografering..(jeg har frem til for litt siden kun brukt den grønne knappen..som da er auto)..Men nå har jeg lyst å lære mer..

Det eneste jeg vet om dette objektivet(linsen som jeg sier,men det fikk jeg klar besjed i butikken i går var helt feil..linser var noe man enten spiste eller hadde på øynene)...
er at det  skal være supert til portretter..og jeg liker det med at det duser ned ting som er rundt..
Noen andre som har akkurat dette ?? Og er du fornøyd ??
Hadde egentlig tenkt å ønske meg denne til høsten når jeg fyller rundt tall...men det føltes veldig lenge til..

Ønsker alle en flott dag..her er det endelig sol og fint:)


12 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg ønsker meg et nytt kamera. Jeg har akkurat lært meg litt om ISO, blenderåpning, lukkertid... Men jeg har ikke kamera hvor jeg kan leke meg frem med enda. Se på denne bloggen: http://regnbueglitter.blogspot.com/

Veronica tar mange fine bilder, og skriver hvilke innstillinger hun har brukt under nesten alle bildene.

:) Lykke til!

Martha sa...

Tusen takk Marthe..
det var en super blogg..har lagt meg til som følger nå..kjekt med tips..

Unknown sa...

Ikke rart du vil ha dette objektivet, tar supre bilder!!

Maias Fabelaktige Verden sa...

Så gøy med nytt objektiv. Jeg har hørt mye bra om det. Jeg har selv Nikon så jeg har ingen erfaringer å dele dessverre.

Ønsker deg en herlig torsdag!
Klem

Signe sa...

Jeg er tullerusk etter nærbilder med lav lukketid, men det har kanskje de fleste som svinger innom meg fått med seg ;)
Tror du skal få det til helt fint med dette!

Ha en fortsatt fin dag :)

FlorasFrue sa...

Hei!
Jeg har nesten det samme, 50mm 1,8 - har ikke fått brukt det så mye, så nå må jeg skifte linse..obs - objektiv:)))
Lykke til!
Kjersti

Hildemor sa...

Heldigen:), det objektivet står høyt på ønskelisten:),
enig med deg, altfor lenge å vente til bursdagen;), kos deg med linsa;)
Klem

Marie sa...

Så spennende! Har veldig lyst til å lære meg å ta bedre bilder. Foto er en kunst!
Klem Marie

Nina B. sa...

Hi hi grattis, vi kjøpte også dette i går - dog 1.8 utgaven.
Så nå blir det litt prøving her også snart, testbildene i går så veldig bra ut iallefall :)

Kos deg med objektivet!
klem

Hilde - Feien og Fjong sa...

Gralla! Eg har eit liknande OBJEKTIV ;) Tar geniale bileter. Kjøpte meg nettopp 18-270mm. Greit å ha i nokre anledningar, men eg fall fort tilbake til denna. Gå innom www.frufly.blogspot.com og www.ceciliasverden.com. Der fekk eg litt hjelp og forståelse for forskjellige begrep og diverse. Og lek deg litt. Det lærar ein mykje av! Ha ei fiin helg! Klem

Veronica sa...

Gratulerer med nytt objektiv! Har selv 50mm 1.8, og det er et av favorittobjektivene mine. Supert til portretter :-)

Unknown sa...

Jeg har også dette i 1.8 utgaven, har akkurat begynt å bruke det. Jeg tar mest naturbilder så jeg visste ikke at jeg trengte det - før jeg kjøpte det ;))

Fin, fin søndag

Beate :)