Marthas lille boble..


Marthas lille boble...Inspirasjon&hverdagsliv..

onsdag 7. desember 2011

Dagens fristelse...

PAI..og bør prøves..

3,5 dl hv.mel
125gr smør
1/2 ts salt
4 - 5 ss vann

Kjøres i foodprosessor og la deigen hvile i kjøleskapet ca 30min. Deigen deles i 2. En del trykkes langs kantene, resten trill pølser til flette mønster opp på. PS: Det skal ikke være deig i bunn.

FYLL:
1/2 kg kjøttdeig (steikes)
1 pk bacon (steikes)
200 gr sopp
1 buljongterning
1 stor løk
1/2 dl chili saus
1 gl old el paso taco saus medium
2 ss soyasaus
2 ts tørket timian
2 hvitløks båter
1/2 ts pepper
1 box creme fresh


ost på toppen.
225'c  i ca 15min.








































Et fullfartbilde...men paien er nydelig..og en slik rett som gjester ofte vil ha oppskrift på...
Jeg tok den med på tapas fest i helgen..har jeg den hjemme så serverer jeg en god salat til...
Håper du lar meg få høre om du prøver den og hva du synes:)

11 kommentarer:

Yvonne - Frl. Klein sa...

mmh, it looks so delicious!
Have a nice day,
Hugs
Yvonne

Signe sa...

Mmm, ser fristende ut ja!
Klem og finfin onsdag til deg :)

tonje boganes sa...

Hørtes god ut! Så så fristende ut!
Klem Tonje

Elina sa...

Å så gott det ser ut!!! Ha en fin dag. Kram Elina

Hege Pauline sa...

Å det så godt ut, nam nam!! En herlig desemberdag til deg :)

Susanne/Changes sa...

Den så kjempe god ut.
Må prøve den en dag.... Takk for oppskriften :-)
Ha en fin dag!!

24 sa...

NAM! No blei eg svulten!
Takk for at du deler så god oppskrift! :D
Ha ein super dag!
Klem Helene

Fru R. sa...

Heia
Oppdaget at du hadde bloggtreff hos deg den 30, det oppdaget jeg dagen etter, synd, hadde vært kjekt å truffet mange av dere...
Kjempekos bilder hos deg, og paien ser snadder ut.
Ha en fin kveld.
Klem

FJELLBY sa...

Enkelt og lekkert!:):)

FJELLBY sa...

Enkelt og lekkert!:):)

helen og gutta sa...

dette hørtes knallgodt ut og skal prøves ut snarest