Marthas lille boble..


Marthas lille boble...Inspirasjon&hverdagsliv..

onsdag 14. desember 2011

Tapas-Dagens fristelse

I går hadde jeg "dameselskap" med damer i familien i alder 13-75...Det er blitt en fast tradisjon.En herlig gjeng..og jeg gleder meg like mye hvert år..
Tapas sto på menyen,og 2 av rettene var dadler med bacon og ruller med skinke..(dette er det min venninne Hanne som har lært meg,hun er en "reser" på kjøkken)
Dadlene tar man ut stenen på og surrer bacon rundt..inn i stekeovn på 200 gr..ca 25 min(du ser når baconet er stekt..
Rullene er: tortillalefse,smør over rømme,legg på serranoskinke og strø over rødløk&ruccola ,rull sammen og del opp...(Her kan man bruke det man vil inni..)



18 kommentarer:

Lisette sa...

Veldig bra det første bildet, likte lyset det var blitt tatt med, og stjernene til venstre på bildet....så koselig sammenkomst da!

Hege Pauline sa...

Koselige og stemningsfulle bilder :)
Takk for tips om tapasen, tror det skal prøves ut bittelillejulaften når hele familien kommer på middag til meg!! Ha en strålende onsdag - 10 dager igjen til jul nå ;)
Klem Pauline

Elisabeth sa...

Så hyggelig tradisjon!
..og deilig mat : )

Fin dag til deg!
Klem Elisabeth

ByKine sa...

Så hyggelig å samle flere generasjoner:):)

Takk for dagens tapas fristelse:):) må prøves:)

Kine:):)

tonje boganes sa...

Hørtes utrolig hyggelig ut. Bildene var nydelige og maten så fristende ut!
Ønsker deg en fin dag
Klem Tonje

top of the moon sa...

Utrolig koselig tradisjon!!!!!!! Unge og eldre! Helt fantastisk!Maten hørtes bare deilig ut

designhund sa...

så flink du er til å samle folk,
sikker på de setter utrolig pris på deg og den
gode og vakre maten din!!
klem

takhøyde sa...

For en koselig tradisjon - absolutt noe å kopiere!!
Nydelig pynta hos deg - lunt og koselig!!
Dadler og bacon har jeg alltid tenkt på å lage - nå SKAL jeg jammen gjøre det!! Det så helt nydelig ut!!
Ha en flott dag!!
Klem Heidi ;)

linn sa...

så nydeleg bilde, Martha!
og dadler med bacon er berre SÅ godt, mmm

må dagen bli fin (i blesten)

-klem

Sommerjenten sa...

For noen flotte bilder!!! Nydelige! Og det flotte bordet! Tapas er det beste jeg vet, og dette så bare helt fantastisk ut :)

Ha en flott dag!

Klem Lene

Gamletingretten sa...

Det så deilig ut, og veldig koselig :))

AM

Unknown sa...

så koselig med dame-fest;)
Og deilig mat a gitt ♥

Klem Line

Fabelaktig sa...

Åh så koos!

Fabelaktig førjulstid til deg og dine :)

klemklem

Annfrid sa...

Så koselig.

Klem fra Annfrid

Marie sa...

Høres utrolig hyggelig ut :) Og maten, sier bare nam, nam jeg...
Klem Marie

Liza sa...

Koselig tradisjon
HA en fin førjuls tid
Klem
Liza

Hildemor sa...

Så Kos, knallfint det første bilde:),
er litt på stjernene for tiden jeg;).
Har sendt deg en mail om fotokurs:)
Klem

Marianne sa...

Så flott med dameselskap! Tapasen så nydelig ut!